Vecka 28


Hej på er alla gulliga! ^^,
 
Alltså wow, idag går vi in i vecka 28. Det är bara 90 dagar kvar tills vår lilla efterlängtade flicka kommer ut till oss!
 
Jag kan inte få in det i huvudet vad fort tiden har gått,
nyss var jag i 8:e veckan och livrädd konstant. Jag hade små blödningar vartredje dag ungefär och tänkte att snart tar det slut, snart får jag missfall igen.
Och övrig tid var jag så spysjuk och öm som aldrig förr, som en blandning av världens bakfylla tillsammans med influensa och så mensvärk på det!
 
Fast iofs. så har det inte ändrats så mycket när jag tänker efter. Illamåendet är väl det enda som har lugnat ner sig lite. Nu har jag börjat få mer och mer ont i kroppen istället haha.
 
Senaste 2 veckorna har bebisen inte låtit mig sova alls, utan att överdriva. Jag får inte ligga på sidan för då vaknar hon genast och börjar sparka så hårt hon kan! Då lägger jag mig på rygg men då får jag svårt att andas och otrolig ryggvärk :P
 
Fast det kanske inte är så konstigt, detta är läget där inne just nu;
 
 
"Nu börjar tredje trimestern, den sista tredjedelen av graviditeten. Brösten kan börja läcka mjölk.
Bebisen är nu ungefär 25 cm från huvud till stjärt, 40 cm från topp till tå och väger omkring 1,3 - 1,5 kg.
Hjärnan fortsätter att utvecklas och bildar nu alla veck och vindlingar som karaktäriserar en fullt utvecklad hjärna. Håret på bebisens huvud blir längre"
 
 
 
Så mycket känslor och tankar, lycka och rädsla... En helt otrolig kärlek som inte går att beskriva!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alisa - Amor Vincit Omnia ♥ Gravid

Oja, tredje trimestern är bra tuff på kroppen kan jag lova! Fina kulan du fått :D

2012-12-16 kl. 16:40:28
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Karolin

Tack så mycket:)....
Vad vacker mage. Hihi. Jag kan ju bara imagine hur det känns att ha en liten därinne. På riktigt... Men det ger sig väll när den tiden kommer.

Allt är nog värt det när den lille kommer ut:). Stor kram!

2012-12-16 kl. 20:20:53
URL: http://bubbeliglaset.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


En liten kommentar:


Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0