White


Hellu!

Jag vet att vitt inte är en riktigt färg, men det är ändå min favorit(färg) :P Vi håller på att ställa iordning övervåningen nu här hemma eftersom nedervåningen är färdig. Väggar, golv och möbler går i vitt eller svart eller blandingen av dem tu = grått. Mest enfärgat också.

Och så är möblerna stilrena och följer rummens linjer. Minimalt med prylar har vi också. Tråkigt? Fult? Många verkligen avskyr denna inredningsstil. Ljus och minimalistisk. Men jag ÄLSKAR den.

Själva huset i sig är ju 100 år gammalt och alla lister, socklar och tak är gammeldags. Därför funkar inredningen så bra ihop. Det blir mjuka men ljusa och ”tysta” rum. Accentfärgerna ( = detaljer och köksredskap tex.) är dock ”krispig” grön och godissöt ljusrosa. Detta ger lagom med värme.

Det bästa med att ha mycket vitt och få möbler är att man kan pynta med vilken färg och mönster man vill vid tex. påsk, jul osv. utan att det skär sig med tapeter, möbler eller golv :)

”Harmoniskt” är ledordet i gästers tycke om huset. Att man känner ett lugn och att luften känns ren, haha. Kul med såna kommentarer! :D

Nu ska jag ta till penseln igen och fortsätta måla golvsockel och kopparrör innan maken hjälper mig med taket, tur att han är nästan  190 cm lång och slipper ha en hög stol att stå på som jag ;)

Jo, jag lovar att visa före- och efter-bilder sen. Kanske filmar och visar er.


Kommentarer
Postat av: Liie

jag med älskar denna inredningsstil! har också hus och alla väggar har vi målat vita (som vi hunnit med att göra om dvs) förutom en som blev svart. färgade detaljer räcker gott och väl som man lätt kan byta ut. själv så älskar jag vitt på vitt, typ vit vägg med vit hylla och vita saker på. folk säger att det är skittråkigt men ja kan inte låta bli att tycka det är underbart lugnt och fint.



fin blogg btw, hit lär jag återkomma! hoppas på mer bilder från ert hus, älskar att se hur andra bor :)

2012-02-28 kl. 21:37:06
URL: http://liie.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


En liten kommentar:


Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0