Vecka 38


Hallå där ute i stugorna, allt väl? :)
 
Jag mår bra men är väldigt öm, stel och trött.
Bebisen vände sig med huvudet neråt för 6 veckor sedan ungefär och har varit fixerad med huvudet i bäckenet sedan 2,5 veckor.
När det skedde så togs foglossningsvärken till nya höjder. Jag har haft konstant ont i hela bäckenet, blygdbenet och ljumskarna. Haha, jag får tillochmed kramper i insidan låren, som att musklerna eller senorna drar ihop sig. Jag antar att nerver och liknande hamnar lite i kläm av tyngden och så. ^^,
 
Igår gick jag in i vecka 38 och det var exakt 20 dagar kvar till BF. Alltså, 20 dagar är ju INGENTING! Förhoppningsvis kommer hon ännu tidigare, det börjar bli tungt nu.
 
Dessutom är allt färdigt nu; renoveringen, vi har köpt in alla möbler, grejer från Apoteket, jag har bakat stora mängder "bjudbulle", jag har plockat ur alla saker ur alla skåp och torkat rent. Sedan sorterade jag bort allt som var dags att slänga. Jag ställde tillbaks allt igen i skåpen i antingen storleksordning eller efter färgskala haha. Det gäller både skafferiet, badrumsskåpen och garderober samt byråer! :P
 
Lite bilder på renoveringen och bebisgrejer kommer upp i bloggen senare i veckan.
Just nu är det dags för tidig lunch för min del.
Det blir omelett med tomat och ost på, plus en stor mugg kanelvatten med smör och grädde i. Blir alltid lite piggare hur trött jag än är.
Och som jag tidigare har berättat så har det funkat bra för mig näringsmässigt och så.
Har haft 120/68 i blodtryck , 4 i blodsocker, har inte behövt ta järntillskott eller andra vitamminer/mineraler genom hela graviditeten och sammanlagt har jag gått upp 9 kg. Allt som allt (bebisens, moderkakans, fostervattnets, bröstens, blodökningens och vätskeökningens vikt ) ligger oftast på 13-15 kg. tillsammans efter förlossning.
 
 
 
Oj oj oj vad en viss liten lurvis kommer att bli sotis i början! Vi kommer vara noga med att ge henne uppmärksamhet och se till så hon får vara med oss tre så mycket som möjligt <3
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tittade igenom gamla kommentarer, och du hade komenterat på min blogg för ganska precis 11 månader sedan (det inlägget finns dock inte kvar som publikt), så tittade in här. Och vad är det första som syns? Graviditet och 20 dagar till BF! Jag önskar er all lycka till inför det som komma skall :) Kram kram!

2013-05-16 kl. 17:26:00
URL: http://vixxys.se
Postat av: Sofie

Bra att jag kollade på datumet också! Haha! Får väl snarare säga att jag hoppas att allt har gått bra :)

2013-05-16 kl. 17:27:06
URL: http://vixxys.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


En liten kommentar:


Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0