San Valentín


Goddag! Hur mår ni denna tisdag som också är alla hjärtans dag? Själv mår jag ganska bra, maken och jag skänkte en extra tanke åt kärlek redan igår då det var vår 2 månader som gifta-dag :)

Angående alla hjärtans dag så kan jag säga att jag inte är emot den eller hyper över den heller. Precis som jag inte är något av det över födelsedagar, påsk, jul, allhelgona etc etc.

Jag tror på att vara tacksam, visa kärlek till sina kära och att ge varandra en liten present oftare än ett par dagar om året. Men, jag tycker att det är extra mysigt att göra det dessa dagar då jag vet att många gör det samtidigt! Hela den ”globala” grejen liksom, you know? ;)

Påtal om det, ni är fortfarande intresserade av det jag äter och sånt, så här får ni en bild på det jag ätit idag;


Frukost: hembakat bröd med äkta smör och ost på, liten kopp kaffe m. grädde och en mugg vitt té m. grädde och Cocosa



Lunchen bestod av ugnsstekt kryddig kyckling och haricot verts och bråkollar till! Haha :P Samma drycker som vid frukosten + ett glas ”juice” jag gör på färsk ingefära, vitt och grönt té, en skvätt äppelcidervinäger och en knivsudd cayenne. Mmm!



Och ikväll har vi ätit egen skagentoast till förrätt,


Till varmrätt blev det räkpaj. Älskar våra Gerbera-former!


Räkpajen med lite skagenröra på



Efterrätten bestod av hallon,- och blåbärspaj. Också i Gerberaform ^^,


Aah, jättegod! :)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


En liten kommentar:


Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0